9 Tips voor het bouwen van websites te verbeteren

Home / Blog / Website / 9 Tips voor het bouwen van websites te verbeteren

Als het gaat om marketing voor kleine bedrijven, kan een geweldige website een van de meest effectieve en kostenefficiënte marketingkanalen zijn die er zijn. Hier ziet u hoe u een visueel aantrekkelijke website kunt maken die uw bedrijf op een unieke manier vertegenwoordigt.

1. Houd het ontwerp eenvoudig, fris en uniek.
Als eerste wat potentiële klanten zien wanneer ze uw website bezoeken, is de startpagina doorgaans het belangrijkste onderdeel van het webontwerp van een klein bedrijf. Zorg ervoor dat uw startpagina de cruciale vragen beantwoordt die nieuwe bezoekers zullen stellen, inclusief wie u bent, wat uw bedrijf is en wat ze kunnen doen op uw website. Denk na over de indruk die u wilt maken en de boodschap die u aan uw klanten en potentiële klanten wilt overbrengen. De truc is niet om je homepage te overbelasten, wat afleidend en verwarrend kan zijn voor klanten. Houd het aan maximaal 120 woorden tekst.

2. Bedenk dat uw bezoekers mogelijk een bezoek brengen vanaf laptops, tablets en mobiele telefoons.
Ontwerp geen pagina’s voor een groot beeldscherm of pagina’s die complexere functies gebruiken, zoals Flash-animatie of navigatie. (Flash wordt niet ondersteund op Apple-apparaten.) Houd het simpel en overzichtelijk, zodat uw site optimaal is voor elk apparaat dat een bezoeker mogelijk gebruikt.

3. Breng uw producten en diensten onder de aandacht.
Zorg ervoor dat uw startpagina duidelijk het product of de service weergeeft die u verkoopt. De meeste kleine bedrijven kunnen profiteren door professionele of stockfoto’s of video’s op te nemen. Het is belangrijk dat de productfoto’s of grafische afbeeldingen en beschrijvingen schoon, helder en passend zijn. U kunt een geweldig site-ontwerp hebben, maar als uw productfoto’s er vreselijk uitzien, zullen uw potentiële klanten er twee keer over nadenken om uw producten te kopen.

4. Overweeg de laadtijden van de site.
Mensen zijn vaak ongeduldig bij het browsen op websites en langzame laadtijden kunnen bepalen of mensen bereid zijn om uw producten of diensten te kopen of meer willen weten over uw bedrijf. Zorg ervoor dat u de prestaties van uw site regelmatig controleert door laadtijden, sitesnelheid, correcte opmaak en continuïteit met de tekst en afbeeldingen te controleren.

5. Maak uw site gemakkelijk toegankelijk.
Bedenk dat mensen met bepaalde handicaps (zoals kleurenblindheid) uw site bezoeken en uw ontwerp plannen zodat ook zij meer te weten komen over uw producten en diensten. Overweeg ook hoe mensen met tragere internetverbindingen uw site zullen bekijken en wat u kunt doen om hun ervaring te verbeteren.

6. Organiseer uw site om een ​​geweldige gebruikerservaring te bieden.
Houd er rekening mee dat wanneer uw potentiële klanten uw site bezoeken, ze meestal op zoek zijn naar specifieke informatie. Ze zullen zelden hele pagina’s lezen en de meeste mensen zullen snel door pagina’s bladeren. Een goed gestructureerde site die informatie op een geordende en georganiseerde manier presenteert, zal veel succesvoller zijn dan een die chaotisch lijkt of niet intuïtief is gerangschikt.

7. Inhoud is van cruciaal belang.
Slecht geschreven inhoud kan ervoor zorgen dat een bezoeker uw site snel verlaat. Negeer het belang van goed geschreven koppen niet; ze kunnen zeer krachtig zijn en kunnen het verschil betekenen tussen een bezoeker die de rest van de inhoud leest of ervoor kiest om uw site te verlaten. Zorg ervoor dat de inhoud relevant blijft. Vers en actueel materiaal, zoals bijgewerkte productinformatie, openingstijden, prijswijzigingen en nieuwe artikelen en white papers, houden gebruikers betrokken en actief.

8. Vergeet zoekmachineoptimalisatie (SEO) en zoekmachinemarketing (SEM) niet.
SEO en SEM zijn zeer gespecialiseerde vakgebieden en vereisen een aanzienlijke tijdsinvestering om te leren. Maar SEO- en / of SEM-campagnes kunnen een grote hefboomwerking zijn voor kleine bedrijven en mogen daarom niet worden genegeerd. Er zijn letterlijk duizenden gekwalificeerde professionals die u hierbij kunnen helpen, en het goed uitvoeren van uw SEO / SEM-strategie zal een enorme impact hebben op het succes van uw site.

9. Gebruik creatieve crowdsourcing voor uw ontwerp en geschreven inhoud.
Crowdsourcing is het proces waarbij taken worden uitbesteed door middel van een open oproep aan een grote groep werknemers, zoals ontwerpers, schrijvers, muzikanten of filmmakers. In een online creatieve crowdsourcing-marktplaats kunnen bedrijfseigenaren hun creatieve projecten plaatsen en hun eigen prijs noemen. Creatieve aanbieders over de hele wereld dienen op hun beurt hun concepten in en de koper kiest gewoon degene die hij het leukst vindt. Het komt erop neer: creatieve crowdsourcing van een websiteontwerp is sneller, goedkoper, gemakkelijker en biedt een veel grotere keuze aan ontwerpconcepten.

Bekijk ook