Hoe verkoop ik producten online met eCommerce Marketing

Home / Blog / Webshop / Hoe verkoop ik producten online met eCommerce Marketing

Geef kopers een stimulans om te besteden

De belangrijkste reden waarom klanten online winkelwagentjes verlaten tijdens het afrekenen, is dat ze de verzendkosten, belastingen en andere kosten te hoog vinden. Deze ‘buitensporige kosten’ zijn verantwoordelijk voor 60 procent van de verlaten winkelwagentjes, volgens leverancier van e-mailmarketingoplossingen Moosend.

Door couponcodes, uitverkoopartikelen of verzendkortingen aan te bieden – die u allemaal kunt beheren met Square Online Store – kunt u uw klantenbestand snel laten groeien wanneer u producten online gaat verkopen.

Zo biedt outdoorkledingwinkel The Buffalo Co. gratis verzending bij bestellingen van meer dan $ 100. Het bedrijf biedt ook een kortingsbon van 10 procent aan klanten die zich aanmelden voor de nieuwsbrief, die belooft om lezers voor iedereen te waarschuwen voor deals en speciale aanbiedingen.

Win de verkoop met eCommerce-marketing

Volgens ReadyCloud CRM verlaten consumenten gemiddeld 65 procent van de online winkelwagentjes. Het verzenden van geautomatiseerde e-mail met verlaten winkelwagentje kan dit helpen verhelpen. Consumenten openen 45 procent van de verlaten winkelwagen-e-mail en klikken door 21 procent. Bovendien resulteert de helft van die kliks in een voltooide aankoop.

Gerichte Facebook-advertenties weergeven aan kopers die producten hebben bekeken zonder een aankoop te doen, is een andere manier om verloren verkopen vast te leggen. U kunt advertenties gebruiken om het verkeer terug te leiden naar de productpagina’s waar klanten zijn gestopt. Het gemiddelde conversiepercentage voor advertenties op Facebook is negen procent, volgens WordStream, een leverancier van online advertentiesoftware.

Verander vervolgens Instagram-volgers in klanten door shoppable Instagram-galerijen toe te voegen aan uw website. Het kost niet veel moeite om een ​​boeiende website te lanceren als je al een Instagram-account voor je bedrijf hebt. Importeer uw Instagram-foto’s zodat kopers veilig rechtstreeks kunnen uitchecken vanuit de afbeelding op uw website.

Importeer eenvoudig uw Instagram-feed en tag afbeeldingen met producten uit de productcatalogus. Het importeren van Instagram-foto’s verrijkt ook uw productpagina’s met lifestyle-afbeeldingen en creëert een samenhangende multichannel-ervaring voor shoppers. Vergeet niet om uw domein in uw bio op te nemen om ervoor te zorgen dat uw Instagram-profiel kopersvriendelijk is. Nadat volgers je product in hun Instagram-feed hebben gezien, kunnen ze dezelfde foto op je website vinden om hun aankoop te voltooien.

Moedig klanten aan om contact met u op te nemen

Klanten waarderen open communicatielijnen. Wanneer u producten verkoopt in uw online winkel, is het extra belangrijk om te laten zien dat er een vriendelijke, echte persoon achter de digitale winkel zit.
Door uw e-mailadres, een contactformulier en socialemediaknoppen aan uw online winkel toe te voegen, weet u dat u van hen wilt horen.

De online winkel van Avant Garden, een bloemist gevestigd in Delafield, Wisconsin, gaat nog een stap verder en biedt een telefoonnummer dat klanten kunnen bellen voor hulp bij hun bestelling of om leveringsafspraken te maken. Omdat sommige van de arrangementen van Avant Garden niet kunnen worden verzonden, profiteert de eCommerce-website van Square’s ophaalknop in de winkel.

Het is net zo belangrijk om klanten een manier te bieden om met u in contact te komen na de transactie. Met Square Online Store kunt u eenvoudig productrecensies beheren. Bepaal hoe lang na het plaatsen van een bestelling een geautomatiseerde e-mail wordt verzonden waarin om feedback wordt gevraagd. Hoewel er kant-en-klare sjablonen voor productrecensies beschikbaar zijn, hebt u de vrijheid om uw e-mail aan uw merk aan te passen. Zodra feedback begint binnen te dringen, keurt u beoordelingen goed of weigert u ze en publiceert u ze onmiddellijk op uw productpagina’s om vertrouwen te winnen bij meer klanten.

Als u tot slot producten in de toekomst offline wilt verkopen, geldt: hoe vlotter de integratie tussen uw online winkel en persoonlijke activiteiten, hoe meer geld u verdient. Te complexe afrekenprocessen zijn goed voor 28 procent van de verlaten winkelwagentjes. Square Online Store integreert naadloos met Square Point of Sale en synchroniseert automatisch uw online en in-store bestellingen, artikelen en voorraad, zodat u klaar bent om persoonlijk te verkopen wanneer het zover is.

Bekijk ook