Webshop beginnen waar moet ik op letten?

Home / Blog / Webshop / Webshop beginnen waar moet ik op letten?

Wat is e-commerce?

De term e-commerce verwijst naar het proces van het online kopen en verkopen van goederen en diensten, hoewel de winkelervaring de afgelopen jaren verder is uitgebreid. Zo kunnen retailers met een fysieke locatie e-commerce opnemen door klanten toe te staan ​​online te bladeren en af ​​te halen in de winkel.

Naast het feit dat retailers bestaande klanten beter kunnen bedienen door het winkelen voor hen gemakkelijker te maken, kan een online winkel bedrijven in staat stellen totaal nieuwe doelgroepen te vinden – die misschien nooit hun fysieke locatie zullen betreden. Onafhankelijke retailers, kleine bedrijven en grote bedrijven kunnen allemaal profiteren van het opnemen van e-commerce in hun bedrijfsstrategie.

Zoals elke digitale technologie is eCommerce snel blijven groeien. Vanaf de jaren negentig richtte eCommerce zich op een consumentenmarkt en begonnen online retailers op te duiken. Nu kan bijna elke ondernemer of ondernemer binnen enkele minuten een online winkel creëren.

Voordelen van e-commerce

Nu de e-commerce-industrie elk jaar groeit – de NRF verwacht dat online retail in 2019 met maar liefst 4,4 procent zal groeien en populairder zal worden bij consumenten – hebben verkopers niets te verliezen en alles te winnen door online te verkopen.

Hier zijn enkele voordelen van het runnen van een e-commerce winkel:

24/7 winkelen: op veel eCommerce-websites kunnen kopers producten bekijken en op elk moment van de dag of nacht een aankoopbeslissing nemen. Dit maakt winkelen voor klanten makkelijker en dat soort toegankelijkheid is een enorm concurrentievoordeel. Bovendien kunnen bedrijven dankzij de integratie met sociale media profiteren van nog meer kanalen om met klanten in contact te komen.

Verbrede reikwijdte: een fysieke winkel is beperkt tot verkopen aan klanten die zich in de buurt bevinden. Veel eCommerce-websites breiden bedrijven uit naar mensen in het hele land of over de hele wereld, waardoor het klantenbestand en de potentiële inkomsten enorm toenemen. Online verkopen biedt ook de mogelijkheid om de voorraad te verbreden of te vergroten: het aantal items dat een bedrijf online kan verkopen, hoeft niet op dezelfde manier te worden beperkt als een fysieke winkel, wat een overweging kan zijn om de cashflow te vergroten.

Duidelijkheid in aankooptrechter: momenteel is het bijna onmogelijk om bij te houden hoe vaak een enkele klant naar een fysieke winkel komt om te bladeren voordat hij een aankoopbeslissing neemt. Een online winkel kan echter elke klik van een klant volgen, waardevolle inzichten geven in het koopproces en de weg vrijmaken voor marketingmogelijkheden (zoals verlaten winkelwagen-e-mails) om klanten aan te moedigen die mogelijk op het hek staan ​​over aankoop.

Online winkel versus baksteen

De retail-apocalyps van 2017 plaatste fysieke winkels tegen e-commerce, waardoor bedrijven het gevoel kregen dat ze het ene kanaal boven het andere moesten kiezen. Omnichannel heeft het potentieel om deze kanalen bij elkaar te brengen, waardoor klanten een naadloze ervaring krijgen door hen keuzes te geven in hun interactie met een detailhandelaar.

Beide opties voldoen aan de behoeften van een breder klantenbestand. De meeste retailers hebben klanten die liever alles online bestellen. Anderen zien liever iets persoonlijk voordat ze iets kopen. Dan zijn er enkele klanten die geen voorkeur hebben. Toch willen ze beide opties, zodat ze volgens hun eigen schema kunnen winkelen.

Als u meerdere opties biedt, is de kans groter dat u terugkerende klanten krijgt, wat op de lange termijn meer inkomsten betekent.

Bekijk ook